perjantai 21. elokuuta 2015

Voi herkku

Miten tämän "kierteen" saa katkaistua? Onko jossain AH? Anonyymit herkuttelijat. Ei voi ensimmäistäkään kauppareissua tehdä, ettei mukaan tarttuisi jotain hyvää mussutettavaa. Todella rasittavaa. Miten saisi taas itsensä skarpattua siihen, ettei koko ajan nassuttaisi jotain?

Pitääkö lopettaa kokonaan napostelu? (Apua!) Suuhun laitetaan ruokaa vaan kun takamus on ruokapöydän penkissä kiinni ja vain tiettyinä kellonaikoina? Pitääkö opetella napostelemaan jotain terveellista? Porkkanaa ja kukkakaalia? (Hyi.) Pitääkö alkaa syömään hulluna xylitolpastilleja tai purkkaa?

Mikä teillä toimii?

Yritin tässä yksi päivä jo alkaa kokonaan vierottautumaan sokerista/makeutusaineista. Hyvin meni työpäivän aikana kolme kuppia kahvia ilman sokeria, mutta kun tuli aika vaihtaa teehen (kahvikiintiön täytyttyä) niin hunajaahan sinne teekuppiin solahti. Ei ehkä yksittäisenä tekona niin suuri rikos, mutta kuvaa hyvin tätä mun "nyt minä päätin ja teen"-linjan pitämistä...

Mistä apua/vinkkejä herkuttelun lopettamiseen?

Meikäläisen kohdalla "pidät vaan tasaiset ruokarytmit ja syöt tarpeeksi proteiinia/hitaita kuituja/ blaablaablaa ei just nyt toimi...

Öyh.

Niinjoo. Menkkoja odotetaan alkavaksi hetkenä minä hyvänsä. (Syy??)



2 kommenttia:

  1. Pitäisi.

    :D

    "Kierteen" katkaisu on kyllä vaikeaa. Nämä klassiset saattavat olla avuksi. Joskus. Ehkä. Eli kauppaan heti kunnon aterian päälle, mahdollisimman harvoin kauppaan, ja vain kauppalistan kanssa, jonka ulkopuolelta EI SAA ostaa mitään. Miehen lähettäminen kauppaan parin viikon ajan (jos osaa olla ostamatta herkkuja). Jos niitä herkkuja on ihan pakko syödä, niin vaan (oikeasta ruuasta) täyteen mahaan.

    Ja ainakin minulle totaalikieltäytyminen on helpompaa kuin kohtuukäyttö. Sokeri vaan koukuttaa niin pahasti, en ole onnistunut olemaan kokonaan ilman viime aikoina. Yritys jatkuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä xylitol-sisua natustaessa (koska sehän ei ole herkku vaan terveyspastilli!!! :D ) on hyvä kirjoittaa vastausta :P Viikonloppu meni ihan ketuilleen ruokailun suhteen, kun oltiin mutsin luona. Syötyä tuli paljon ja usein eikä kovin terveellisesti... Tai olihan pöydässä paljon terveellistä kasvipohjaista tavaraa; mustikoita ja mansikoita sen kermavaahdon alla, herneitä sen grillimakkaran vieressä, paprikaa halloumin kera, salaattia sen majoneesikastikkeen alla jne.

      Mutta nyt alkaa herkkulakko. Jaiks. Senhän on pakko pitää (ainakin viikon?) kun sen on julkisesti nyt ilmoittanut.

      Mulla totaalikieltäytyminen saa aikaan jonkun hirveän kapinahengen, että kyllä minun TÄYTYY saada. Tottunut vissiin liian omanapaiseen toimintaan :/ Minä haluan... Minun täytyy saada... Tämä kuuluu minulle... On ollut niin kurjaa, että tarvitsen...

      Ps. olen ihan varma, että menkat lisää sokerintarvetta.

      Poista

Olen iloinen kaikista kommenteista :) Saa keskustella, kannustaa, kehua, tsempata, kyseenalaistaa, kysellä, kertoa faktoja, kokemuksia, ajatuksia...

Törkyä ei kuitenkaan vastaanoteta, joten pahaa mieltään purkavat kääntyköön jonkun muun instanssin puoleen.